SEO Copyshop samarbetar både med reklambyråer samt skriver texter och skapar innehåll till företag och organisationer. Uppdraget utgår från dina behov men som copywriter tänker jag gärna helhet. Tanken är att din kommunikation ska komma till nytta i så många av dina kanaler som möjligt. Vad behöver du hjälp med?
Portfolio och vad nöjda kunder säger →
Från koncept & idé till starka budskap, effektiva rubriker och slagkraftiga texter.
Alla kan skriva men det är en konst att kommunicera. Du vet säkert hur svårt det är att skriva och beskriva sig själv och lyfta sina fördelar? En copywriter är däremot ett proffs på att skriva övertygande, engagerande, intressant copy som verkligen säljer en idé, en produkt eller tjänst.
En copywriter har som jobb att manifestera ditt varumärke; med ett ord eller tusen. I ett nyhetsbrev, på en busshållplats, i en annonsbanner på nätet eller i bioreklamen.
Copywriting utgår från en utmaning som landar i en insikt och därefter i en slutsats som slutligen ska formuleras i konkreta ord, i text som fångar rätt personers uppmärksamhet. Budskap som väcker känslor eller skapar igenkänning och som gärna fungerar i kombination med bilder eller film.
Uppgiften är inte helt lätt och därför finns SEO Copyshop.
Relevant sökmotoroptimerad webbtext utifrån rätt sökord inklusive metadata. Du kan också betala för annonsplats via Google Ads.
Sökmotorens uppdrag är att lista mest relevanta resultat på ett sök. Det finns olika sätt att göra sin webbplats relevant på, tekniskt och organiskt men kort sagt går det ut på en sak: VARA relevant eller SKAPA relevans inom det område du verkar. Berätta om vad du erbjuder, visa vad du kan, prata om ämnet och de detaljer som är intressanta. Det kallas för att organiskt optimera sitt innehåll och detta kan du inte betala sökmotorn för utan det är DITT jobb. Eller en SEO-copywriters specialitet! Bra rubriker och välskrivet textinnehåll med rätt nyckelord, fokuserade landningssidor med lagom textlängd (helst minst 300 ord för Google gillar text), bloggartiklar i ämnet, välskriven metadata, genomtänkta länkar, rörligt material på YouTube och ratings från kunder är några metoder.
I sökmotorannonsering (SEA), Google Ads, är val av nyckelord lika viktigt. Skillnaden är att du betalar för din exponering och presenteras i sökresultatet som "annons". Till skillnad från SEO-copywriting som gör dig relevant organiskt, helt enkelt för att du berättar för Google (och för dina kunder) att du är det.
SEO Copyshop hjälper dig med både organisk sökmotoroptimering (SEO) och sökmotorannonsering (SEA) – samt grundläggande sökordanalys.
Riktade landningssidor är bra för din SEO. Ett smart sätt att stärka din relevans för kunder och Google är ett erbjuda bra ämnesartiklar & white papers. Något som även är grunden för content marketing.
I content marketing spelar ämesspecifika landningssidor en viktig roll. Bloggartiklar är en grundläggande del i SEO, sökmotoroptimerat innehåll. Google gillar text, särskilt om den stärker din koppling till de områden som du vill förknippas med.
I en artikel på din hemsida, i en bloggartikel eller genom ett white paper kan du och dina medarbetare berätta om eller förklara något på ett intressant, lättbegripligt och konkret sätt. Visa vad ni kan och vad ni har att erbjuda. Bevisa och stärka er relevans helt enkelt. Ni får dessutom en utmärkt faktabank att lyfta ämnen från och länka till från era sociala medier. Ett grymt bra sätt att både fördjupa och skapa en röd tråd i er kommunikation.
Jobbar du idag med ChatGPT, men märker att bloggtexterna inte blir helt klockrena? Jag hjälper dig som redaktör och skräddarsyr ditt innehåll så att det blir rätt till hundra procent.
Syns du så finns du. Bygg identitet och din röda tråd via Linkedin, Facebook, Instagram & Twitter.
Sociala kanaler bör vara det. Sociala alltså! Använder du dem rätt så kan du komma riktigt nära dina målgrupper. En social media-strategi bör ligga till grund för alla insatser. Den ska ge svar på frågor som "vilka kanaler är relevanta för mig", "syftet med respektive kanal" och "vilken typ av innehåll är intressant för våra målgrupper".
SEO Copyshop hjälper dig både med grundläggande strategi samt att producera rätt innehåll för dina sociala kanaler; nytt eller anpassa befintligt content så det matchar ett sociala media. Jag gör allt från punktinsatser till löpande leveranser. Behöver du hjälp med foto och rörlig film finns bra yrkespersoner i mitt nätverk.
Rörlig film som skapar engagemang och boostar din SEO. Manus, budskap och en röd tråd är en viktig beståndsdel.
Video är ett bra sätt att öka engagemanget bland dina kunder och besökare. Det erbjuder ett mer levande och fritt sätt att sammanfatta vem du är, visa dina produkter och tjänster.
Som verktyg för din SEO är det också ett smart drag: Google sätter stort värde på rörligt innehåll eftersom videor generellt sätt ökar tiden dina besökare spenderar på din webbplats (ett av de mätvärden som används för att bedöma kvaliteten på ditt innehåll). Rörligt material är också perfekt innehåll för dina sociala medier.
Att skriva manus för video, YouTube och Vimeo etc är dock inte helt lätt. Du måste hinna få allt sagt på mindre än två minuter eller kanske 30 sekunder? En speaker ska låta naturlig och avslappnad samtidigt som du ska förmedla dina budskap kortfattat utan att tappa bort det som är viktigt. SEO Copyshop hjälper dig med budskap, rätt rytm och att hitta din röst.
Printmaterial, från broschyrer och mässmaterial till brandbooks. Textens kvalitet i dina trycksaker avspeglar dig på lång sikt.
Digital tidsålder till trots: en stor mängd trycksaker produceras varje år och printmaterial fyller definitivt sin funktion. Varumärkesskapande brandbooks som berättar din story och som blir samlarobjekt. Broschyrer och foldrar med begränsad yta där produkter ska presenteras - och där fakta, nyheter eller kanske erbjudanden ska rymmas. Kommunikativt mässmaterial där text trycks upp på montervägger, vepor och handouts.
Trycksaker är fortsatt en viktig del kommunikationsmixen och den är ett avtryck av ditt varumärke med lång livslängd. På gott och ont!
Texter på webben kan snabbt justeras men textens briljans (eller tondövhet) i dina trycksaker avspeglar dig på lång sikt. SEO Copyshop ser till att ditt printmaterial håller den höga kvalitet som du förtjänar.
Hjälp att identifiera nyheter och skapa dina pressreleaser. Kanske även anpassa för sociala medier?
Allt rör sig snabbt och det är lätt att bli hemmablind och missa kommunicera det som sker i döda vinkeln. Även det som är superintressant för din målgrupp! Hur bra är du på att fånga upp det som sker i din organisation och förmedla det för personer som har ett intresse?
SEO Copyshop är din exerna resurs som uppfattar vad som sker, kan spegla och formulera dina nyheter och se till att det får spridning. Ett sätt att både hålla webbsidan aktuell och även dra nytta av som kvalitativt innehåll för dina sociala medierna.
Translators aren't always aware of which keywords are right for you in Swedish context. Secure a SEO-relevant Swedish translation.
Plan to translate your website into Swedish? Then think twice before leaving the texts for translation. Ensure that the translator is aware of search engine optimized copy and which keywords and search phrases your industry, your products or services are associated with within Sweden.
SEO Copyshop translates from English, Danish and Norwegian. We optimize your texts with the right Swedish keywords together with metadata that helps Google to interpret and present you in search results within the correct context.
© Copyright SEO Copyshop AB 2020